5 namirnica za letnju detoksikaciju

5 namirnica za letnju detoksikaciju

0 1190

 

Kako se sezona kupaćih kostima približava, na iskušenju ste da se,u cilju brzog gubitka telesne težine odlučite za neki preparat za detoksikaciju i mršavljenje, ili da svoje doze dnevnih kalorija unosite u obliku šejkova sa niskim procentom masti. Međutim, kao što svi dobro znamo, ne postoji brzo mršavljenje, niti bilo kakvo brzo rešenje u tom smislu.

“Umesto preparata, jednostavno koristite voće i povrće koje ima svojstvo detoksikacije. Na taj način ćete očistiti organizam od toksina i sprečiti dalji unos istih.“ –  Tvrde doktori sa Akademije za Dijetetiku i Nutricionizam. Napunite svoj frižider sledećim namirnicama:

grozdje1. Crno i crveno groždje.

Grožđe je, ne samo dobrog ukusa, već je i prepuno zdravih sastojaka. Obiluje antioksidansima i enzimima koji vas mogu zaštiti od ozbiljnih zdravstvenih problema i oboljenja kao što su srčana oboljenja i rak. Takodje se u grožđu nalazi reveratol koji je povezan sa očuvanjem krvnih sudova, prevencijom raka dojke i regulacijom nivoa sećera u krvi. Postarajte se da jedete voće a ne da pijete sokove i šejkove od grožđa. Na taj način ćete uneti više zdravih sastojaka, a izbeći unos dodatnog šećera.

kelj2. Kelj

Ovo lisnato povrće je prebogato antioksidantnim vitaminima A,C i K, i dijetalnim vlaknima, za koje se zna da pomažu sniženju holesterola, kontrolišu nivo šećera u krvi i stvaraju osećaj sitosti duži vremenski period. Kelj takođe sadrži alkaloide što znači da umanjuje nivo kiselosti u krvi i izbacuje mokraćnu kiselinu iz orgnaizma. Možete ga jesti u salati, svež ili termički obradjen.

 

pasulj3. Crveni i crni pasulj

Mahunarke deluju na dva fronta. Daju organizmu vlakna koja pozitivno utiču na telesnu težinu i obezbeđuju proteine koji učestvuju u izgradnji mišića. Veruje se da je pasulj zajedno sa ostalim mahunarkama osnova za zdrave arterije i organe bez stresa. Prerađena hrana i životinjski proteini mogu dodati neželjene masti vašoj dijeti. Neka vam mahunarke budu glavno jelo ili nađite načina da ih dodate u salatu.

prokelj4. Prokelj

Jedna šolja kuvanog prokelja sadrži više od 4 grama vlakana, oko 62 miligrama vitamina C i pomaže obnavljanju drugih antioksidanasa u organizmu. Ovo povrće takođe preventivno utiče na nastanak raka, izbacujući kancerogene materije iz organizma. Kako biste poboljšali ukus ove, više nego zdrave namirnice, dodajte malo maslinovog ulja pre pečenja u rerni.

 

papaja5. Papaja

Sa svojom jarkom bojom i tropskim nasleđem, papaja je osvežavajuć izvor antioksidanasa uklučujući vitamine A i C kao i izobilje vlakana. Doktori takođe tvrde da ima pozitivan uticaj na čišćenje sistema za varenje. Pomaže proizvodnji enzima koji rastvaraju proteine i štetne materije. Kupujte papaju koja je jarko žuta i blago mekana kako biste bili sigurni da je zrela.

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.