5 saveta za zdravu kožu

5 saveta za zdravu kožu

0 1666

 

Ako nemate novca za skupe proizvode za negu kože ili jednostavno nemate dovoljno vremena za kreme, pilinge i profesionalne tretmane, evo nekoliko osnovnih saveta za zdravu i lepu kožu. Možda će vam se na prvi pogled učiniti da govorimo ono što već i sami znate, ali sledeći koraci su jako bitni i predstavljaju osnovu za dobru kožu i generalno zdravlje.

  1. Zaštitite se od sunca

Ovo je jedan od najvažnijih koraka do zdrave kože. Dugo i često izlaganje suncu izaziva bore, starosne pege, i druge promene na koži, takođe povećava rizik od nastanka raka kože.

Koristite kreme za zaštitu od sunca, držite se senke i nosite odeću sa dugim rukavima i nogavicama.

2. Ne pušite

Pušenje stvara bore i učiniće da vaša koža izgleda starije nego što jeste. Pušenje sužava male krvne sudove u površinskim slojevima vaše kože i to smanjuje dotok krvi, a samim tim dotok kiseoika i ostalih, koži potrebnih materija. Pušenje takođe utiče na kolagen i elastin – vlakna koja vašoj koži daju jačinu i elsatičnost. Kao dodatak svemu ovome, ponavljanje istih pokreta usnama dok uvlačite dim vremenom stvara nabore oko usana.

3. Tretirajte svoju kožu sa pažnjom.

Dnevne rutine kao što je brijanje mogu oštetiti kožu.

Ograničite vreme tuširanja. Vruća voda i dugo tuširanje uklanjaju neophodnu masnoću sa vaše kože. Koristite pre toplu nego vruću vodu.

Izbegavajte jake sapune. Jaki sapuni i sredstva za pranje takodje mogu ukloniti prirodnu masnoću sa kože

Brijajte se pažljivo. Obavezno koristite penu ili gel za brijanje, nikako običnu sapunicu. Koristite uvek oštar brijač i brijajte u smeru pružanja dlake, nikada suprotno.

Sušite pre nego da se brišete. Posle tuširanja nežno tapkajte kožu preškirom kako biste se osušili.

Hidrirajte svoju kožu. Ako imate suvu kožu, koristite hidratantne kreme koje odgovaraju vašem tipu kože. Za dnevnu upotrebu izaberite kremu sa UV filterom.

4. Hranite se zdravo

Zdrava ishrana može pomoći vašoj koži. Jedite dosta voća, povrća, integralnih žitarica i čistih proteina. Veza između akni i ishrane nije dokazana ali neka istraživanja ukazuju na to da ukoliko unosite dosta vitamina C, malo masti i prerađenih ugljen-hidrata, vaša koža će biti čista.

5. Pripazite na stres

Nekontrolisani stres povećava osetljivost kože i može da izazove akne i druge promene na koži. Da biste pomogli svojoj koži – i svom mentalnom zdravlju – preduzmite korake u cilju smanjenja stresa. Postavljajte sebi razumne ciljeve, smanjite listu „za uraditi“ i odvojite vremena da radite stvari u kojima uživate. Rezultati mogu biti bolji nego što predpostavljate.

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.