Jedete zdravu hranu, vežbate, vodite zdrav način života, ali se ipak osećate pospano, umorno i potpuno iscrpljeno. Zašto je to tako? Razlog se krije u malim, ali štetnim zdravstvenim greškama koje dame često čine a da toga nisu ni svesne. Pogledajte o kojim je greškama reč.
1.    Ne pijete dovoljno vode
Ukoliko ne unosite dovoljno tečnosti u organizam može doći do dehidratacije čije su posledice suva usta, umor, promena raspoloženja pa čak i problemi sa tvrdom stolicom. Žene bi trebalo da popiju dnevno od 6 do 8 čaša vode. Voda smanjuje apetit i potrebu za hranom  tako da igra ključnu ulogu u procesu mršavljenja, ali i poboljšava opšte zdravstveno stanje organizma.Pored vode je dobro piti i limunadu, ali bez šećera i od sveže ceđenog limuna.

Ne pijete dovoljno vode
2.    Preskakanje obroka ili uzimanje samo pola obroka
Preskakanje obroka usporava metabolizam, dovodi do prejedanja što povećava telesnu masu i stvara niz ozbiljnih bolesti. Pospano i umorno se osećate kada umesto celog pojedete pola obroka. Zato jedite kvalitetne i pune obroke koji sadrže integralne žitarice, pasulj, orahe, voće i povrće jer ćete na taj način ubrzati metabolizam, povećati energiju i poboljšati probavni sistem. Ne plašite se punih obroka, već kontrolišite količinu unete hrane u organizam jer je to put ka poboljšanju opšteg zdravlja.

Preskakanje obroka ili uzimanje samo pola obroka
3.    Unosite više proteina
Svaki dan je potrebno unositi hranu koja ima dovoljno proteina kao što su jaja, soja, meso, riba,mlečni proizvodi, mahunarke. Oni održavaju sitost organizma, regulišu nivo šećera u krvi, poboljšavaju mentalni fokus, povećavaju mišićnu masu, a takođe pomažu u eliminisanju viška kilograma.

Unosite više proteina

4.    Unosite više ugljenih hidrata
Posledice nedovoljnog unosa ugljenih hidrata su glavobolje, umor, promene raspoloženja, zatvor, mučnine. Međutim važno je pametno izabrati hranu koja je bogata ugljenim hidratima. Poželjno je jesti integralne žitarice, mahunarke   ( boranija, grašak, sočivo), pasulj, semenke, orahe, voće i povrće, a treba izbegavati kolače, keks, suvo voće, beli hleb i džemove.

Unosite više ugljenih hidrata
5.    Unosite više masti
Ako pametno unosite masti u organizam nećete se ugojiti. Zdrava mast je telu potrebna da bi normalno funkcionisalo. Nekoliko kašika zdrave masti dnevno je dovoljno za zdravlje i vitko telo. Koristite maslinovo ulje, orahe, ulje uljane repice, buter, a izbegavajte masti životinjskog porekla.

Unosite više masti
6.    Previše vežbanja
Poželjno je baviti se fizičkom aktivnošću, ali umereno. Previše vežbanja ima za posledicu umor, iscrpljenost organizma, bolove u mišićima pa čak i povrede. Dokazano je da previše vežbanja može dovesti do anksioznosti i depresije. U toku dana je dovoljno 30 minuta vežbanja da biste bili zdravi i održali svoju težinu pod kontrolom. Ukoliko želite više da vežbate onda mora da razmislite i o drugačijem načinu ishrane.

  Previše vežbanja
7.    Potrebno Vam je dovoljno sna
Nedovoljno sna je jedna od najvećih zdravstvenih grešaka koju većina ljudi čine u današnje vreme. Obaveze, zabave su samo neki od razloga zbog kojih ne spavamo dovoljno. Organizujte svoj život tako da spavate barem 7 sati u toku noći. Dovoljno sna će Vam pomoći da se izborite sa stresom, anksioznošću, depresijom, nesanicom, gojaznošću i ostalim zdravstvenim problemima.
Potrebno Vam je dovoljno sna

8.    Izbegavanje fizičke aktivnosti
Ukoliko se ne bavite i izbegavate fizičku aktivnost u toku dana onda se možete suočiti sa brojnim zdravstvenim problemima kao što su gojaznost, loše varenje, propadanje mišića, depresija, visok nivo stresa koji negativno utiče na organizam. Zato šetajte, trčite, plivajte, plešite, bavite se jogom ili nekim kolektivnim sportom. Bitno je samo da ojačate mišiće, oslobodite se stresa i negativne energije i poboljšate svoje opšte zdravstveno stanje. Zapamtite, pola sata vežbanja dnevno je sasvim dovoljno!

Izbegavanje fizičke aktivnosti
Izbegavanje fizičke aktivnosti

SLIČNI ČLANCI

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.