Mnogi ljudi imaju problem sa gvožđem. A da bi se gvožđe vezivalo i zadržalo u organizmu neophodno je da se unosi zajedno sa vitaminom C. Za vitamin C   se smatra da sprečava prehlade. Međutim, naučno je dokazano da vitamin C ne može sprečiti grip i prehlade, ali im može skratiti vreme trajanja i ublažiti simptome. Velike su zdravstvene koristi ovog vitamina koji se uvek može uzimati putem tableta. Ali ukoliko se tablete vitamina C uzimaju u jednom dužem vremenskom periodu može se stvoriti zavisnost organizma tako da čim prestanete da ih uzimate odmah Vam prete virusi. Zato je uvek najsigurnije svakodnevno putem voća i povrća unositi vitamin C. Iznedadićete se kada budete videli da se radi o voću i povrću koje raste u našem okruženju i za koje je dokazano da sadrže više vitamina C od narandže i limuna. Pogledajte o kojim je namirnicama reč.
1.    Paprike
Prve na listi su paprike. Pola šolje iseckanih ljutih papričica sadrži 107,8 mg vitamina C. Takođe, istraživači sa Univerziteta Buffalo su utvrdili da kapsaicin, koji izaziva osećaj pečenja dok jedemo ljute papričice, može da spreči i zaustavi bolove u mišićima.
Šolja seckanih crvenih slatkih paprika sadrži 190mg vitamina C što je tri puta više nego što sadrži narandža. Crvene paprike su dobar izvor vitamina A koji čuva zdravlje očiju. Sa druge strane šolja seckanih zelenih slatkih paprika sadrži manje vitamina C od crvene paprike, ali opet sasvim dovoljno da se zadovolje dnevne potrebe i to 120mg vitamina C. Zelene paprike su dobar izvor vlakana.

 paprike
2.    Kelj
Kelj sadrži dva puta veću koncentraciju vitamina A od preporučenog dnevnog unosa i sedam puta veću količinu vitamina K od preporučenog dnevnog unosa. Takođe jedna šolja kelja daje 80,4mg vitamina C. Ovo moćno povrće sadrži značajnu dozu minerala i masnih kiselina.
kelj

3.    Brokoli
Brokoli su poznati kao vegetarijanska hrana. Inače jedna brokoli porcija sadrži 132mg vitamina C i veliku količinu vlakana koji oslobađaju svega 30 kalorija. Istraživanja su pokazala da brokoli mogu da spreče pojavu nekih vrsta kancera.

 brokoli
4.    Jagode
Sigurno će Vas obradovati činjenica da jedna šolja jagoda sadrži 84,7mg vitamina C. Pored toga bogate su folnom kiselinom i drugim jedinjenjima koja su dobra za zdravlje srca. Jagode su i prirodni izbeljivač zuba.

jagode
5.    Karfiol
Bez obzira da li ga kuvate, pečete ili pohujete jedna mala glavica karfiola sadrži 127,7mg vitamina C plus 5g vlakana i 5g proteina.

 karfiol
6.    Prokelj ( kelj pupčar)
Jedna glavica kupusića poznatog kao kelj pupčar sadrži 74,8mg vitamina C. Takođe je prokelj bogat fitonutrijentima i vlaknima koji sprečavaju pojavu nekih vrsta kancera.

prokelj
7.    Kivi
Dva kivija sadrže 137,2mg vitamina C. Ovo južno voće je bogato kalijumom i bakrom.

kivi
8.    Papaja
Istraživanja su pokazala da ukoliko jedemo papaju možemo da izlečimo sinuse, očistimo kožu i ojačamo kosti. Jedna šolja papaje sadrži 88,3mg vitamina C što je opet više od količine koje sadrži narandža.

 papaja
9.    Ananas
Pored 78,9mg vitamina C, ananas sadrži enzim bromelin koji pomaže u lakšem varenju hrane i smanjivanju nadimanja. Bromelin takođe pomaže organizmu da se brže oporavi nakon teškog treninga.

ananas
10.    Mango
Mango sadrži 122,3mg vitamina C. Takođe je dobar izvor vitamina A koji pored vitamina C čuva imunitet, a isto tako i oči.

mango
Ripe appetizing mango isolated on white

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.