Ako imate problem sa viškom kilograma onda je januar, nakon svih praznika i slava, pravo vreme da počnete sa novim režimom ishrane. Novi režim ishrane bi trebalo da sadrži niskokalorične namirnice koje će Vas brže zasititi, a ta sitost će duže trajati. Pogledajte listu deset namirnica koje Vam mogu pomoći da brže smršate.

1. Salata
Za zelenu salatu se zna da je niskokalorična. Međutim pored listova zelene salate možete jesti i celer, rukolu, kineski kupus(bok choy). Kineski kupus sadrži veliki procenat vitamina C i dobar je antioksidant. Paradajz i krastavac su takođe značajni kao salata jer sadrže dosta vode, a veoma malo kalorija. Salatu je najbolje jesti sirovu bez soli, šećera i raznih preliva koji znatno povećavaju broj kalorija. Umesto toga probajte preliv od jogurta.

Salata

2. Jabuke
Jabuke su jedne od retkih voća koje sadrže pektin, supstancu koja nam duže daje osećaj sitosti. Jabuke možete jesti u bilo koje doba dana. Ako ih ne volite onda ih barem iseckane ili izrendane stavite u salatu ili u svoju činiju muslija, jogurta ili ovsene kaše. Možete čak krišku jabuke staviti i u sendvič pored ćurećeg ili pilećeg mesa i na taj način ćete dobiti ukusnu, slatkastu i proteinski uravnoteženu užinu.Jabuke
3. Jagode
Jagode su ukusne i pritom niskokalorične. Takođe sadrže dosta vitamina C i dobar su antioksidant. 100 grama jagoda sadrži samo 30 kalorija. Zato ih treba uključiti u svaki obrok. Možete ih zgnječiti ili iseckati i staviti u salatu ili ovsenu kašu. Takođe možete ih izblendati i napraviti smoothy.Jagode
4. Ovsena kaša
Svako jutro možete početi sa ovsenom kašom jer je zdrava i niskokalorična. Sa druge strane upija vodu, sadrži dosta vlakana i obezbeđuje Vam duži osećaj sitosti.

Ovsena kasa
5. Jaja
Jaja su sastavni deo mnogih dijeta, naročito belanac. 100 grama belanaca sadrži oko 52 kalorije koje su prepune proteina. Međutim, nutricionisti savetuju da pojedete i žumanac da biste uneli i drugu polovinu proteina iz jajeta. Jedno kuvano ili polu kuvano jaje sadrži oko 80 kalorija. Ne dodajte mu puter ili majonez jer će se broj kalorija Vašeg obroka znatno povećati. jaja
6. Kokice
Ovde se ne misli na gotove kupljene kokice, pune aditiva, koje se naprave u mikrotalasnoj, već na domaće, prave kokice koje se prave bez ulja i maslaca. Jedna šolja kokica sadrži oko 30 kalorija. Možete ih po ukusu malo zasoliti ili dodati čili praha. kokice
7. Krompir
Krompir jeste zdrav i niskokaloričan, ali ne u vidu čipsa i pomfrita. Najzdravije je krompir jesti kuvan sa korom ili pečen u rerni takođe sa korom jer kora u sebi sadrži dodatne hranjive materije. Krompir je pun ugljenih hidrata tako da će Vam dati dovoljno energije i potrebnu sitost.Krompir
8. Piletina
Piletina je jedno od najmanje kaloričnih mesa.Pileća krilca su posebno zdrava.100 grama pilećih krilaca sadrži samo oko 100 kalorija. Takođe telu je potrebno više energije da svari piletinu što će podstaći dodatnu potrošnju kalorija.piletina
9. Crveni pasulj
Znate da pored belog postoji i crni ili crveni pasulj. Ovaj pasulj se zove rajma i velika je poslastica u Indiji. Jedna porcija ovog pasulja sadrži samo 100 kalorija, pored toga što je niskokaloričan crveni pasulj je pun vlakana i belančevina koje će Vam dati potrebnu sitost, ali i ugljenih hidrata koji će održati Vaš energetski nivo.crveni pasulj

10. Pečurke
Pečurke treba jesti što češće jer su odlična zamena za meso. Zato ih i zovu šumskim mesom. Grilovane ili pečene pečurke sadrže od 25 do 100 grama kalorija( to je zato što su pune vode). Veliki su izvor vitamina B grube(B2,B3), a ako se gaje na svetlosti onda sadrže i vitamin D. pecurke

Dragana Živković
Završila Ekonomski fakultet u Nišu. Od 2013. godine piše za online magazin U Trendu. Inspiraciju pronalazi u prirodi, umetnosti i druženju sa decom. Odmara uz muziku, filmove i dobru knjigu.

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.