Svaka dama vrlo dobro zna koje su njene kritične tačke, odnosno na kojim delovima tela se najpre ugoji. Kod nekih je to deo oko struka, dok su kod drugih dama kritične tačke kukovi, butine ili neki drugi deo tela. Zbog toga je veoma bitno da kako dijete tako i celokupnu ishranu prilagodite svom obliku tela. Na taj način ćete lakše održavati svoju idealnu težinu, ali i zdravlje čitavog organizma. Pogledajte šta savetuju nutricionisti, kako se treba hraniti prema obliku tela.
1.    Telo u obliku pravougaonika
Telo u obliku pravougaonika karakterišu uski kukovi i ramena i nedefinisan struk. Obično se pravougaoni oblik tela smatra atletskom građom. Takođe, važi pravilo da se dame sa ovim oblikom tela teško mogu ugojiti i da su uglavnom mršave. Kod ovog oblika tela veoma je važno da se unosi hrana sa zdravim mastima ( avokado, bademi, losos…) kao i proteini biljnog porekla. Samo zato što ste mršavi to ne znači da treba da jedete previše slatkiša i brzu hranu jer to nije dobro za celokupno zdravlje Vašeg organizma.Telo u obliku pravougaonika
2.    Telo u obliku jabuke
Dame sa telom u obliku jabuke se najbrže goje oko stomaka, mada se zbog visokog nivoa androgena masne naslage često talože i oko grudi, struka i leđa. Njima se preporučuje da jedu češće u toku dana, ali u manjim porcijama i da stalno kontrolišu unos kalorija. Od namirnica preporučuju se voće, povrće, što više vitamina C, probiotski jogurt, namirnice bogate vlaknima kao što su na primer pasulj i sočivo zatim spanać, kelj, kupus, zelena salata kao i riba, piletina, govedina, svinjetina odnosno čisti proteini koji će ubrzati metabolizam i omogućiti brže topljenje masnih naslaga oko kritičnih područja. Izbegavajte pice, grickalice i ostalu brzu hranu kao i neko povrće poput krompira i leblebija jer mogu veoma brzo dovesti do gojenja.Telo u obliku jabuke

3.    Telo u obliku kruške
Ovaj oblik tela karakterišu širi kukovi i manje grudi. Masne naslage se najviše talože oko kukova i butina tako da pored gojenja, dame sa ovim oblikom tela često imaju problem i sa zadržavanjem vode u organizmu kao i sa nadutošću. Konzumirajte meso, ribu, jaja, mlečne proizvode sa niskim procentom masti kao i namirnice sa visokim sadržajem proteina. Voće kao što su lubenice i ananas su odlični za Vas jer čiste telo od toksina koji usporavaju metabolizam. Kombinujte ih sa biljnim čajevima kao što je na primer zeleni čaj. Izbegavajte pirinač, soju, beli hleb, testenine i smanjite unos soli i kofeina.Telo u obliku kruške
4.    Telo u obliku peščanog sata
Ovo je najpoželjniji oblik tela jer su grudi i kukovi istih proporcija dok je struk uzak. Masne naslage se ravnomerno raspoređuju po celom telu. U zavisnosti od toga šta jedu dame sa ovim oblikom tela se lako mogu ugojiti, ali i izgubiti kilograme. Praksa je pokazala da dame sa telom u obliku peščanog sata često pate od visokog nivoa šećera u krvi. Zbog toga treba da izbegavaju slatkiše kao i brzu hranu. Poželjno je da konzumiraju što više svežeg voća i povrća kao i žitarice od celog zrna poput ovsene kaše, kinoe i heljde.Telo u obliku peščanog sata

SLIČNI ČLANCI

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.