Zdravstvene prednosti paradajza

Zdravstvene prednosti paradajza

0 2037

Paradajz je riznica hranjivih materija i zato ga treba redovno jesti. Bogat je vitaminima A, C, K, B6, kalijumom, folatom, magnezijumom, tiaminom, niacinom, bakrom i fosforom. Svi ovi sastojci su od suštinskog značaja za održavanje dobrog zdravlja. Kod paradajza je dobro to što sadrži nizak nivo holesterola, zasićenih masti, natrijuma i kalorija. Možete ga jesti  u sendvičima, kao salatu, sos, frape ili napraviti supu od paradajza. Pogledajte koje su to zdravstvene prednosti ovog povrća.

1.    Poboljšava vid
Paradajz kao izvor vitamina A i C poboljšava vid i takođe može sprečiti noćno slepilo. Istraživanja su pokazala da zahvaljujući bogatom sadržaju vitamina A paradajz može da spreči ozbiljne bolesti oka. Smanjuje rizik od stvaranja katarakte i štiti oči od svetlosnog oštećenja.

2.    Pomaže u borbi protiv raka
Konzumiranje veće doze paradajza može da pomogne u borbi protiv raka prostate. Takođe smanjuje rizik od nastanka raka želuca, pluća, grlića materice, grla, usta, debelog creva, jednjaka i raka jajnika. To je zbog visokog sadržaja antioksidanata likopena. Protiv ovih opakih bolesti preporučuje se da se paradajz jede u kombinaciji sa maslinovim uljem.

3.    Čisti kožu
Kada se paradajz redovno jede onda koža postaje sveža i čista. To je zahvaljujući likopenu, snažnom antioksidansu koji štiti kožu od sunca i čini je manje osetljivom na UV zračenja, samim tim se spečava pojava bora i linija po koži. Takođe se paradajz koristi kao lek protiv akni i osipa. Dovoljno je da protrljate paradajz po koži i da joj povratite zdravi sjaj.

4.    Smanjuje nivo šećera u krvi
Zbog niskog sadržaja ugljenih hidrata paradajz smanjuje nivo šećera u krvi. Takođe štiti krvotok, bubrege i druge organe koji su osetljivi kod dijabetičara.

5.    Za dobar san
Kao izvor vitamina C i likopena paradajz pomaže da bolje zaspite. Zato ga redovno jedite kao supu ili salatu.

6. Održava zdravlje kostiju
Vitamin K i kalcijum štite kosti. Takođe je naučno dokazano da antioksidans likopen poboljšava koštanu masu i pomaže u borbi protiv osteoporoze teške bolesti koja može dovesti do preloma kostiju, deformiteta i invaliditeta.

7.    Ublažava hroničnu bol
Zbog prisustva anti-inflamatornih agenasa kao što su karotenoidi i bioflavonoidi paradajz može da ublaži hroničnu bol. Ljudi koji imaju blage do umerene hronične upale trebalo bi da popiju po šolju soka od paradajza dnevno da bi snizili upalu za oko 34%. Pod hroničnim bolestima se podrazumevaju bolesti srca, osteoporoze, tumori i Alchajmerova bolest.

8.    Za zdravu kosu
Ovo povrće sadrži vitamine i gvožđe koji oštećenoj i beživotnoj kosi vraćaju zdravi sjaja. Kiselost paradajza balansira Ph vrednost kose, a ako imate perut i saboreju onda se preporučuje da se nakon šamponiranja kosa ispere svežim sokom od paradajza. Posle 5 minuta je ponovo isperite mlakom vodom. Ovaj tretman ne treba ponavljati svaki dan već je dovoljno dva puta mesečno.

9.    Pomaže u mršavljenju
Ako pokušavate da se oslobodite viška kilograma i da smršate onda uključite paradajz u svakodnevnu ishranu. Ne sadrži holesterol, ali je zato bogat vlaknima i vodom koji će Vam dati potrebnu sitost. Možete ga jesti u svežem stanju kao salatu, ali i kao varivo.

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? *