„Zdravlje na usta ulazi“ – iako zvuči kao kliše ipak je ova izreka tačna. Danas, kada vladaju virusi doktori savetuju da redovno peremo ruke i po potrebi nosimo masku. Ovo su preventivne mere koje mogu donekle smanjiti rizik od razboljevanja. Međutim, ne treba potcenjivati uticaj koji hrana ima u borbi protiv prehlade i gripa.
Kad već imamo grip hrana nas ne može izlečiti, ali zato postoje neke namirnice koje svojim hranjivim sastojcima pomažu našem imunom sistemu da ojača tako da se naše telo može pravilno boriti protiv virusa pa čak ga i izbeći.
Nutricionisti takođe savetuju da u periodima kada vladaju virusi i grip treba neke namirnice izbegavati. To se pre svega odnosi na hranu bogatu šećerom, posebno prerađenim,belim i lako svarljivu hranu sa malo vlakana i proteina(bilo šta napravljeno od rafiniranog brašna, napr.peciva i slično). Ove namirnice mogu da oslabe Vaš imuni sistem. Takođe nije dobro jesti, posebno ako već imate grip, pomfrit( jer se prži u ulju koje duže stoji) i mleko( koje nije dobro za temperaturu).
Šta je onda poželjno jesti da bismo se zaštititi od prehlade i gripa?

1. Beli luk
Već i vrapci na grani znaju da je beli luk najbolja zaštita od gripa, ali i nekih drugih bolesti. Beli luk sadrži antivirusne i antimikrobne sastojke, a najefikasniji je kada se jede u sirovom stanju.
2. Vitamin C
Vitamin C može značajno da poveća aktivnost takozvanih, prirodnih ćelija ubica“ koje su odgovorne za eliminisanje virusa i čelije raka. Jedna čaša limunade ili soka od pomorandže nije dovoljna da bi Vaše telo osetilo pozitivne efekte vitamina C. Umesto toga, uzmite tabletu vitamina C. Potrebno je uneti od 3000- 6000 miligrama dnevno i to u tri odvojene doze ( ujutru, popodne i uveče pred spavanje). Nekim ljudima može smetati vitamin C jer je težak za stomak. Njima se preporučuje da uzimaju dozu od 2000- 3000 mg dnevno, što gotovo sve odrasle osobe mogu da podnesu.

3. Đus od crne zove
Sok od crne zove je možda teško naći. Međutim, ova biljka je izuzetno lekovita i ako se redovno koristi ojačaće vaš imuni sistem i zaštititi Vas od prehlade i gripa.
4. Pečurke
Verovali ili ne i pečurke su dobre za imuni sistem. Treba ih jesti u sirovom stanju jer su tada najefikasnije.
5. Cink
Poznato je da ovaj mineral smanjuje simptome prehlade i gripa. Najbolje je uzimati tablete cinka i to preventivno. Preporučena doza je cink tableta od 5mg na svakih 3-4 sata. Ako želite da povećate unos hrane bogate cinkom onda se preporučuje konzumiranje ostriga, jagnjetine, govedine i spanaća.
6. Đumbir
Za đumbir se zna da je lekovit i da ima protivupalna svojstva. Doktori savetuju da je najbolje da ga uzimate u kombinaciji sa sokom od šargarepe. Šargarepa sadrži vitamin A, koji povećava aktivnost belih krvnih zrnaca odgovornih za ubijanje virusa, a đumbir povećava cirkulaciju i poboljšava imuni sistem organizma.

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.