Starenje je prirodan proces koji se ne može zaustaviti. Eliksir mladosti još nije pronađen, ali zato postoje određeni vitamini i minerali koji dokazano usporavaju proces starenja organizma. Radi se o suplementima koji pozitivno utiču na zglobove, mišiće, kosti, mozak, oči, srce i druge organe u organizmu. Kada je organizam zdrav onda se to odražava i na fizički izgled odnosno našu kožu koja postaje takođe zdrava, blistava i mladolika.
Istraživanja su pokazala da je prevencija najbolji način u borbi protiv starenja kože. Prevencija podrazumeva sledeće:
– Zdravu i uravnoteženu ishranu bez prejedanja
– Redovnu fizičku aktivnost
– Smanjiti nivo stresa( jer stres se manifestuje na koži u obliku bora)
– U obroke uključiti hranu bogatu antioksidantima poput jarko obojenog voća i povrća.
Nakon svega ovoga slede suplementi koji usporavaju proces starenja organizma.
1. Za zdravu kožu – Kolagen i Vitamin C
Zašto je kolagen bitan za zdravlje kože? Kolagen koži daje potrebnu čvrstinu i elastičnost i samim tim je koristan u borbi protiv bora. Kao najrasprostranjeniji protein u telu kolagen služi kao lepak za pojedine organe jer ih povezuje i drži zajedno. To se pre svega odnosi na kosti, tetive, hrskavice i druga vezivna tkiva.
Međutim, proizvodnja kolagena u našem telu prirodno počinje da se usporava oko 30-te godine života. Takođe i neki faktori, koji su sastavni deo savremenog života dovode do njegovog smanjenja. Na primer pušenje, visok unos šećera, prekomerno izlaganje sunčevim zracima.
Da biste podržali proces proizvodnje kolagena u telu jedite hranu bogatu aminokiselinama kao što su crveno meso, piletina, riba. Možete koristiti kao dodatak ishrani Biogen, proizvod koji u sebi sadrži kolagen.
Studije Američke akademije za dermatologiju su takođe otkrile da je hrana bogata vitaminom C dobra u borbi protiv pojave linija i bora na licu.KOLAGEN

2. Za zdrave kosti – Kalcijum, vitamin D, Magnezijum
Za zdrave kosti su bitne namirnice bogate kalcijumom. Ukoliko popijete jednu čašu od 250ml polumasnog mleka i pojedete jedan tanjir brokolija obezbedićete oko 50% od preporučenog dnevnog unosa kalcijuma. Da biste uneli dovoljno kalcijuma koristite suplemente koji pored kalcijuma sadrže još i vitamin D ( koji pomaže telu da upije kalcijum) i magnezijum ( koji pomaže telu da efektivno koristi vitamin D i kalcijum). KALCIJUM
3. Za zdrav mozak – Omega 3 masne kiseline
Oko 15 – 20% mozga čine omega 3 esencijalne masne kiseline. One su neophodne za njegovo funkcionisanje( učenje, pamćenje, ponašanje), kao i za zaštitu od upale i oksidativnih oštećenja.
Istraživanja koja su sprovedena u Americi su pokazala da ljudi koji imaju najviši nivo omega 3 masnih kiselina u krvi imaju za 47% manje šansi da dobiju demenciju od onih koji imaju nizak nivo ovih kiselina u krvi.
Telo ne može samo da proizvede omega 3 masne kiseline već ih mora unositi putem hrane. Namirnice koje najviše sadrže omega 3 masne kiseline su sardina, spanać, jaja,čia seme i kanola ulje. Takođe možete koristiti suplement omega 3 masne kiseline u tabletama.OMEGA 3 MASNE KISELINE
4. Za zdrave oči – vitamin C, vitamin E, beta karoten, cink
Naučnici su dokazali da su za zdrave oči i dobar vid u dnevnim količinama bitni sledeći sastojci: vitamin C ( oko 500mg), vitamin E (268mg), beta-karoten(15mg), cink(8mg). Najbolje je ove sastojke uneti putem zdrave, uravnotežene ishrane. Crvena paprika je dobar izvor vitamina C, bademi vitamina E, slatki krompir sadrži beta-karoten, dok se cink može naći u govedini i leblebijama. Kao dodatak ishrani ili suplement možete koristiti i neki dobar multi vitamin.MULTI VITAMIN

5. Za zdravo srce – Koenzim K10
Istraživanja su pokazala da oko 25% žena nakon 60- te godine života doživi moždani ili srčani udar. Da bi se ovaj procenat smanjio neophodno je u organizmu održavati određeni nivo koenzima K10(COQ10).
Ovu hranjivu materiju ćelije koriste za proizvodnju energije koja je potrebna za njihovo održavanje i rast. Ova energija najviše pomaže srcu jer ono neprekidno radi i zato mu je potrebna veća energetska podrška nego drugim organima u organizmu. Nedavna istraživanja su takođe otkrila da K10 pomaže u snižavanju holesterola, krvnog pritiska i uravnotežuje nivo šećera u krvi.
Koenzim K10 organizam sam sintetiše , ali i on sa godinama opada naročito kod ljudi sa hroničnim bolestima. Što se tiče namirnica ovog koenzima ima u govedini, piletini, jajima, sardini, orašastim plodovima, susamu, pomorandži, karfiolu. Postoje i dodaci ishrani koji sadrže koenzim K10.KOENZIM K10

SLIČNI ČLANCI

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar

Robot? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.